Később, felbuzdulva ezen a nagysikerű rendezvényen - az Új Színház színpadán volt ez a nagyszerű est -, a Csemadok KB illetékes vezetői úgy döntöttek, hogy Pozsonyban is láthatóvá tesszük magunkat: '52 nyarán Pozsonyban, a Várkert, illetve a rom-vár szabadtéri színpadán egy szabadtéri bemutató előadást kell rendezni, melyben a Komáromi M agyar Gimnázium táncegyüttese, a Pozsonyi Magyar Pedagógiai Gimnázium énekkara és a Csemadok pozsonyi helyi szervezetének előbb említett népi zenekara adjon egy közös műsort. A műsort több napos pozsonyi összpróba előzte meg, ezután július 4-én este mintegy 8-10 ezer ember előtt került bemutatásra. Igen, jól mondtam, mintegy 8-10 ezer ember volt kíváncsi a műsorra. Ott volt Csallóköz, M átyusfold kultúrára kíváncsi, éhes népe. Magyar rendezvényen ekkora tömeg Léván 1938-ban ajános vitéz előadásán volt 19
utoljára és újból 1956-ban jött össze itt a Várban, a Rákóczi hadnagya című magyar film filmfesztiváli bemutatóján. Akkor még a Vár ablakaiban is lógtak a kíváncsi nézők.
"Aíég én óen nem ts van va/amt mega rt'gtóóZ, az édesanyámóó/. Na Átmegyek a Aerióe és már ntncs Széni Lászíó utz, aA&or ide megyei szenieíi vtzéri, AtmegyeA a Aerióe és az egész Aerieí megszenie/em, de Aa van, aAAor inAáóó a Széni Lász/ó vtzze/. Ezi érdeAese&óneA, joó&naA iaM/iáA az aAAort öreged ts. A Szent László forrás vize és a templomból hozott szentelt víz kiegészíti egymást a debrődiek vallásos hagyományában. A családra és a lakóház megszentelésére a visszaemlékezések szerint mindig templomi szentelt vizet használtak: Vízkereszt napján a pap szentelte meg a házakat, a szenteltvíztartóban is mindig templomi szentelt víz volt. Az egész Szent László forrás melletti tisztást szent helynek tartja a lakosság, mert "azon egy gaz nem nd', "ótzios, Aogy széni ieAei az a Ae(y, meri hozói oii nem /éieziA". A falu határában több helyütt találhatóak gyógynövények, amiket a lakosság rend szeresen gyújt, de ha a Szent László forráshoz mennek, akkor az ottani tisztásról szednek gyógynövényeket is, pl.